9001790555 |
Gramàtica de construccions: una proposta comunicativa d'ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general |
|
|
|
16/10/2023 - 31/5/2024 (21 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Servei de Suports i Recursos Lingüístics
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
GCC Gramàtica de construccions: una proposta comunicativa d'ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 16/10/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Proposta de col·laboració entre recerca en lingüística aplicada i docència de llengua
catalana. Intervenció a l’aula per a l’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles.
Es preveuen 4 sessions presencials, 2 abans i 2 després de la intervenció a l'aula:
dilluns 23 d'octubre de 17,00 a 19,00
dilluns 30 d'octubre de 17,00h a 19,00
intervenció a l'aula (novembre-març)
dilluns 22 de gener de 2024, de 17,00 a 19,00
dilluns 15 d'abril de 2024, de 17,00 a 19,00
incorporació metodològica al centre.
|
| |
Objectius |
Aplicar una proposta d’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles per a estudiants de català com a L2 en l’ensenyament secundari amb activitats orals al centre des del model teòric de la gramàtica de contruccions cognitiva (GCxC).
Organitzar un experiment d’intervenció a l’aula per obtenir dades empíriques dels avantatges (o no) de la gramàtica de construccions cognitiva com a model per a implementar una gramàtica pedagògica.
Avaluar els materials didàctics que presentem. Les construccions amb pronoms
febles seleccionades per a l’experiment són: en-partitiva, ho-transitiva, el-transitiva i hi-locativa.
|
| |
Continguts |
L'aprenentatge dels clítics en el marc de la gramàtica comunicativa de la construcció.
Per cada construcció hem elaborat una seqüència didàctica construccional (SDCns) i una d’alternativa seguint la gramàtica tradicional i la pràctica docent més habitual (SDTrad), així com també proves inicials i finals per a analitzar el grau d’adquisició de cada construcció en un model i l’altre (vg. referències).
|
| |
Observacions |
Aquesta formació forma part d'una col·laboració entre les universitats de València i Alacant i el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya a fi i efecte de validar mitjançant la recerca experimental un model d'intervenció didàctica.
|
| |
Formador/a |
Andreu Sentí i Carles Segura
|
| |
Avaluació |
Aplicació de la intervenció didàctica.
Análisi de resultats i conclusions.
Implicacions didàctiques.
|
| |
Requisits de certificació |
Presentació de resultats d'aplicació de la intervenció a l'aula i contribuir a l'anàlisi posterior per validar o no el model d'intervenció didàctica proposat.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de secundària de llengua catalana que estigui disposat a aplicar una intervenció didàctica en les condicions que marca el disseny experimental que forma part d'un projecte de recerca universitària.
|
| |
E-mail |
competencialing@xtec.cat
|
| |
ODS |
ODS4 - Educació de qualitat |
|
|