Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9001790555   Gramàtica de construccions: una proposta comunicativa d'ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general
  
   16/10/2023 - 31/5/2024 (21 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Mixt
Organització   Servei de Suports i Recursos Lingüístics
  
  
  
Tipus activitat   GCC Gramàtica de construccions: una proposta comunicativa d'ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles
  
Inscripció   01/09/2023 - 16/10/2023
  
Descripció i   Metodologia:   Proposta de col·laboració entre recerca en lingüística aplicada i docència de llengua
catalana. Intervenció a l’aula per a l’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles.
Es preveuen 4 sessions presencials, 2 abans i 2 després de la intervenció a l'aula:
dilluns 23 d'octubre de 17,00 a 19,00
dilluns 30 d'octubre de 17,00h a 19,00
intervenció a l'aula (novembre-març)
dilluns 22 de gener de 2024, de 17,00 a 19,00
dilluns 15 d'abril de 2024, de 17,00 a 19,00
incorporació metodològica al centre.
  
Objectius   Aplicar una proposta d’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles per a estudiants de català com a L2 en l’ensenyament secundari amb activitats orals al centre des del model teòric de la gramàtica de contruccions cognitiva (GCxC).

Organitzar un experiment d’intervenció a l’aula per obtenir dades empíriques dels avantatges (o no) de la gramàtica de construccions cognitiva com a model per a implementar una gramàtica pedagògica.

Avaluar els materials didàctics que presentem. Les construccions amb pronoms
febles seleccionades per a l’experiment són: en-partitiva, ho-transitiva, el-transitiva i hi-locativa.

  
Continguts   L'aprenentatge dels clítics en el marc de la gramàtica comunicativa de la construcció.

Per cada construcció hem elaborat una seqüència didàctica construccional (SDCns) i una d’alternativa seguint la gramàtica tradicional i la pràctica docent més habitual (SDTrad), així com també proves inicials i finals per a analitzar el grau d’adquisició de cada construcció en un model i l’altre (vg. referències).
  
Observacions   Aquesta formació forma part d'una col·laboració entre les universitats de València i Alacant i el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya a fi i efecte de validar mitjançant la recerca experimental un model d'intervenció didàctica.

  
Formador/a   Andreu Sentí i Carles Segura
  
Avaluació   Aplicació de la intervenció didàctica.
Análisi de resultats i conclusions.
Implicacions didàctiques.
  
Requisits de  certificació   Presentació de resultats d'aplicació de la intervenció a l'aula i contribuir a l'anàlisi posterior per validar o no el model d'intervenció didàctica proposat.
  
Persones  destinatàries   Professorat de secundària de llengua catalana que estigui disposat a aplicar una intervenció didàctica en les condicions que marca el disseny experimental que forma part d'un projecte de recerca universitària.
  
E-mail   competencialing@xtec.cat
  
ODS    ODS4 - Educació de qualitat
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent